Het Management team

Mike Garlick

Oprichter en CEO van de Groep

Mike heeft het bedrijf opgericht in 1989 vanuit een klein kantoor in Londen. Vanaf toen heeft hij zorgvuldig de transitie van een startende onderneming naar een gevestigd internationaal bedrijf met een portfolio van grote klanten geleid, door zowel autonome groei als acquisities.

Als CEO bepaalt hij de strategie voor alle bedrijven, regio’s en divisies die onder de Michael Bailey Associates Group vallen.

Met een sterke focus op klant en service, heeft Mike een praktische benadering en werkt hij nauw samen met zijn team van internationale senior regio - en country managers. Ook houdt hij een stevige grip op de processen en infrastructuur die de Michael Bailey Associates Group kenmerken.

“Veel van onze concurrenten focussen zich op het genereren van omzet, wat vaak ten koste gaat van het fundamentele organisatorische element. Ik ben van mening dat een sterk support team net zo belangrijk is als een dynamische sales functie. Er moet geïnvesteerd worden in processen en systemen, van finance tot operations en sales.”

Hij is tevens van mening dat een sterke bedrijfscultuur en waarden van vitaal belang zijn voor het goed functioneren en presteren.

“De cultuur die ik heb doorgevoerd stimuleert werknemers om ownership en verantwoordelijkheid te nemen wanneer ze er klaar voor zijn. Ambitieuze werknemers kunnen zelf de stap zetten in hun ontwikkeling en nemen de controle over hun carrière, hierin zullen ze gaandeweg volledig ondersteund worden. 80% van mijn senior management team is begonnen als trainee, en daar ben ik erg trots op.”

Mike reist regelmatig naar alle kantoren binnen de Michael Bailey Associates Group, en zorgt ervoor dat hij tijd doorbrengt met zo veel mogelijk werknemers binnen de organisatie. Hij neemt deel aan bedrijfsevenementen en hij geeft persoonlijk een deel van de training aan nieuwe werknemers.

Neem contact op met één van onze consultants in de regio

"Ons succes is volledig gedreven door de kwaliteit van onze werknemers. Door onze interne teams bij het hart van onze strategie te plaatsen, heb ik een cultuur ontwikkeld die hard werk en samenwerking beloont."

"Uitzonderlijke resultaten leveren en een goede service bieden aan onze opdrachtgevers, daar ligt mijn focus. Alles wat we doen draait om ondersteuning van onze medewerkers ten einde samen doelen te bereiken."

"De kwaliteit van onze mensen is cruciaal voor ons succes. Door onze teams in de kern van onze strategie te zetten, hebben we een cultuur ontwikkeld dat hard werken en de samenwerking in teams beloont."